Fitwalk

Wil je intensief bewegen, maar niet hardlopen, doe dan mee aan onze Fitwalk training! In ca. 90 minuten doen we, naast stevig wandelen, oefeningen voor kracht en lenigheid.

Fitwalk is zeer geschikt voor mensen die al regelmatig bewegen, maar dat willen uitbreiden en voor lopers die herstellende zijn van een (hardloop-)blessure. Als je wilt meedoen: we gaan ervan uit dat 30-45 minuten wandelen geen probleem voor je is.

Onder begeleiding van gediplomeerde trainers wordt sportief wandelen afgewisseld met oefeningen die de core-stability verbeteren. Fitwalk is geen hardlopen, toch verbrand je met een uur stevig wandelen veel calorieën. Je traint alle spiergroepen en je blijft blessurevrij!

Buiten in de natuur in een kleine groep werken aan je conditie en wandeltechniek?
Fitwalk met ons mee!

Fit en gezond met Fitwalk

Dat regelmatig bewegen gezond voor je is, dat wist je al. De makkelijkste manier om daar aan te voldoen is door regelmatig te gaan wandelen. Bij We Run The City, hebben wij de Fitwalk training ontwikkeld. Deze training is ontwikkeld voor mensen die niet willen (of kunnen) hardlopen en/of een hoge schokbelasting willen vermijden maar wel een goede work out wensen. Met Fitwalk train je voornamelijk in de vetverbrandingszone wat een gunstige ondersteuning is bij het afvallen. Buiten lekker actief zijn zal je weerstand en conditie ten goede doen. Fitwalk bestaat uit gezellige groepen van max. 15 man waar je elke keer met plezier naar uit zult kijken.

Voor als je wel lekker sportief bezig wilt zijn maar hardlopen niet bij je past. Het is geschikt voor iedereen die meer wil gaan bewegen, ongeacht leeftijd, gewicht of conditie.

Inhoud van de Fitwalk cursus

We beginnen de training met inlopen, waarna we spierversterkende oefeningen doen om verschillende spiergroepen in benen, armen, buik en rug te trainen. Daarna gaan we een stuk fitwalken en wandelen we in diverse tempo’s. Daarbij let de trainer goed op je houding. We sluiten de training af met een cooling-down. De fitwalk duurt ongeveer 60 minuten.

Afhankelijk van de locatie, seizoen en groepsanimo wordt er gevarieerd in vertrekpunten voor meer afwisseling en het verkennen van nieuwe omgevingen.

Waarom

  • Laagdrempelig
  • Sportief en gezond bewegen
  • Gezelligheid van een groep
  • Professionele begeleiding

Resultaat

  • Energiek wandelen
  • Duur 13 of 15 weken 
  • Ca. 1 uur per week
  • €130,- of € 150,- 

 

Startmomenten

  • Januari: 13 weken (€130,-)
  • April: 13 weken (€130,-)
  • September: 15 weken (€150,-)
  • Jaarkaart € 330,-

Lekker bewegen, begin vandaag!

Schrijf je in! De ‘Fitwalk’ cursus wordt op beperkte locaties gegeven en 
heeft drie startmomenten: in januari, april en september.

Train gezellig mee met de Fitwalk groep! Ontvang een reminder of stroom tussentijds in.

De volgende cursusperiode start in de week van maandag 10 januari. Blijf op de hoogte en ontvang een reminder wanneer het rooster voor het nieuwe seizoen online staat Het rooster voor de Fitwalk cursussen komt enkele weken voor de start van een nieuwe periode online! Wil je van ons een reminder ontvangen wanneer de inschrijvingen voor volgend seizoen geopend zijn? Klik dan op onderstaande button en wij brengen je op de hoogte. Direct aansluiten bij de Fitwalk groep? Je kunt je hieronder gewoon aanmelden voor een Fitwalk groep bij jou in de buurt! Het tarief wordt aangepast naar het aantal resterende weken. Twijfel je over het niveau of heb je andere vragen? Neem even contact met ons op via het contactformulier, we helpen je graag verder.

Onze cursussen

Fitwalk

logo

Met de jaarkaart kan ik zo’n 2 tot 3 keer per week meetrainen

Arij: “Begonnen met hardlopen op mijn 20ste. Ik deed veel mee aan wedstrijden. Inmiddels is mijn belangrijkste doel om fit en in beweging te blijven. Met de jaarkaart kan ik zo’n 2 tot 3 keer per week meetrainen. Soms doe ik mee met Running Bootcamp”.

Loopanalyse

Een loopanalyse is een uitstekende manier om efficiënter te leren hardlopen.

Hardloopschema’s

Wil je rustig aan beginnen met hardlopen? We helpen je graag op weg met een schema voor 5 weken.